Logga in
Sve
  • Eng
  • Sve

Digitala verktyg öppnar upp för nya möjligheter.  På Scandinfo jobbar vi nu mycket med nya digitala metoder, bland annat Insight Communities. Först och främst, vad är en Insight Community?

Kortfattat kan en Insight Community beskrivas som en digital plattform där människor som är engagerade i företaget och varumärket samlas för en kontinuerlig dialog. Man kan se det som att ha ett rum med konsumenter omedelbart tillgängliga att ställa frågor till.  Hur kan en Insight Community då hjälpa till i insiktsarbetet?

Snabba och effektiva avstämningar

Genom en Insight Community har du möjlighet att väldigt snabbt och effektivt ställa frågor till konsumenter. I och med att barriärerna är lägre – både vad gäller tid och kostnad – innebär det att man får snabbare svar. Det i sin tur ger också möjlighet att ställa frågor löpande och när de uppstår, något som inte är möjligt med traditionella metoder som har en längre startsträcka.

Identifiera nya möjligheter

En Insight Community ger dig möjlighet att enkelt ha en kontinuerlig dialog med de som köper, använder, tycker och tänker om ditt varumärke. Det ger också möjlighet att förstå konsumentens vardag utanför det specifika varumärket eller kategorin. Kontextuell förståelse är ovärderlig för insikter och inspel för exempelvis produkt- och kategoriutveckling och att identifiera nya möjligheter.

Mer engagerade deltagare ger bättre insikter

Insight Communities är på konsumenters villkor.  Det gör det möjligt att möta konsumenter och förstå deras upplevelser – på deras villkor. Verktygen är plattformsoberoende och ofta asynkrona. Det betyder att deltagare väljer om de vill svara på mobilen på bussen eller hemma i soffan med läsplattan, beroende på vad som passar dem bäst. En Insight Community tar också bort tidigare geografiska barriärer och gör det möjligt att engagera mindre och svårare målgrupper.

Vårt seniora team tar hand om dig hela vägen

Förutom vår unika plattform finns våra seniora konsulter till hjälp under hela processen. Tillsammans med kunden tar de fram relevanta frågeställningar och förmedlar resultat och insikter. Vi har dessutom en dedikerad panel manager som ansvarar för att deltagarna hålls engagerade.

Vi tror starkt på nya digitala verktyg som skapar nya spännande möjligheter. Kontakta mig om du vill veta mer! 

Kommentera
  1. {{comment.author_name}}