Logga in
Sve
  • Eng
  • Sve

Tiden går fort och redan har lite mer än en månad gått av 2016. Vi på Scandinfo har ett spännande år framför oss som med all säkerhet kommer att bjuda på såväl överraskningar som stimulerande arbetsuppgifter att ta sig an. Med ett fokus på att ständigt utvecklas och leverera än större affärsnytta åt våra kunder står vi inför ständiga utmaningar.

2016 är året då vi sätter LiveSteps på kartan

Förra året började vi vår resa med LiveSteps för bostadsbranschen och 2016 är det år då vi sätter LiveSteps på kartan för denna bransch. En lösning vi har utvecklat tillsammans med representanter för bostadsbranschen och som ger helt nya möjligheter att följa kundnöjdheten i realtid. På vårt Bostads- och fastighetsevent den 17 mars kommer vi att prata mer om fördelarna med detta sätt att mäta så missa inte det.

Vi ser att LiveSteps är en lösning som kan passa i många branscher. Vi tror på idén att följa resultat i realtid och därmed ha fokus framåt snarare än att lägga planer utifrån ett mättillfälle som snabbt blir historik och ett konstaterande.

Insight communities – att komma närmare kunden

Vi ser också framemot att jobba vidare med Faktum och BingoLottos insight communities. Genom dessa communities för vi en kontinuerlig dialog med Faktums läsare och BingoLottos tittare. Här tar vi vara på dessa gruppers engagemang genom frågor i diskussionsforum eller frågeformulär. Vi kan också ge deltagarna möjlighet att chatta, dela bilder och prata med varandra. Allt under överinseende av en moderator. Våra kunder får en snabb återkoppling på vad som varit bra i programmet eller tidningen och kan snabbt stämma av nya ideér.

Gamla och nya samarbeten ger energi till verksamheten

Vi kommer att fortsätta och även utveckla vårt samarbete med Opinion i Norge. Våra två bolag stöttar varandra i utvecklingen av nya produkter och tjänster. Vi använder Opinions plattform OnLive för insight communities och de använder våra systemutvecklare för systemlösningar inom varumärke och kundnöjdhet. Undersökningsbranschen utvecklas snabbt och det är viktigt att ha ett brett nätverk. Mötet med någon som har närliggande utmaningar ger en större kraft att komma vidare.

En helt ny utmaning ställs på oss i vårt samarbete med Multipipe Nordic. Här får vi kunskap om hur vi på bästa sätt når ut till kunden och hur vi kan bli bättre på social selling. Områden som känns viktiga att sätta fokus på i vår allt mer digitaliserade värld.

Häng med oss under året

Givetvis kommer alla medarbetare att fortsätta att dela med sig av sina tankar och åsikter på vår blogg, att visa vad vi gör framförallt på instagram, LinkedIn och Twitter. Så följ oss gärna där för att ta del av det som händer på Scandinfo under 2016.

Kommentera
  1. {{comment.author_name}}